Nové mená / New names

Nové mená / New names
19. decembra 2024 Stefan Balazs

Mestská galéria Rimavská Sobota

 

Nové mená / New names

Študentky a študent Fakulty umení Technickej univerzity v Košiciach

 

Jej obraz / Jeho obraz

Osobné príbehy, identita ženy a muža, rodová rovnosť

Mária Maxová

Marianna Franková

Maroš Bavoľár

 

Príroda a ekosystém

Tvar, hmota a energia prírody

Experiment ako ekologické memento

Tamara Almášiová

Lucia Krosnerová

Denisa Sabovíková

 

Migrácia ako forma prežitia

Liubov Holubkyna

 

Viera v hoaxy, Fiktívne božstvá

Viktória Surová

 

Otvorenie výstavy: v piatok 29. novembra 2024 o 17.00 hod.

kurátorka výstavy: Gabriela Garlatyová

 

koordinátorka projektu: Kristína Rimavcová Fratričová

Trvanie výstavy: do 28. februára 2025

Otváracie hodiny: pondelok – zatvorené, utorok – piatok: 09.00 – 17.00 hod.

Hlavné námestia 5, Rimavská Sobota

https://www.facebook.com/www.mgrs.sk

Výstava predstavuje výber diel autoriek a autora, ktoré vznikli počas ich štúdia na Katedre umenia Technickej univerzity v Košiciach. Je prehliadkou, ktorá predstavuje výsledky z jednotlivých ateliérov: Ateliéru obrazu, pod vedením doc. Mgr. art. Ota Hudeca, ArtD., Ateliéru slobodnej kreativity 3D, pod vedením doc. Mgr. Art. Radovana Čerevku a Ateliéru nových médií, pod vedením doc. PaedDr. Mgr. art. Boris Vaitoviča, ArtD.

Výstava voľne nadväzuje na nedávnu expozíciu v MG RS s názvom Laboratórium, na ktorej sa prezentovali svojimi prácami študenti Ateliéru nových médií: Bc. Dominik Franko, Bc. Dávid Kuriško, Bc. Ľuboš Oravec (ved. doc. Mgr. art. Ing. Richard Kitta, ArtD.) a študentka Bc. Martina Jarinová (ved. Boris Vaitovič).

Výber diel autoriek a autora je zameraný na aktuálne témy umenia, ktoré sú rozdelené do 4. okruhov: Jej obraz / Jeho obraz, Príroda a ekosystém, Migrácia ako forma prežitia, Viera v hoaxy, Fiktívne božstvá.

 

 

Jej obraz / Jeho obraz, Osobné príbehy, identita ženy a muža, rodová rovnosť

 

Mária Maxová

Proti samote. Amorfnosť strachu a túžby, cyklus olejomalieb, 2024

 

Naratívna maľba Márie Maxovej je tvorená realistickým zobrazovacím spôsobom, z hľadiska tendencie sa navracia k realizmu, otrý ale inovuje osobnou naráciou. Líči mytologizujúce príbehy, ktoré sú postavené na znakovej a slovníkovej maľbe jej osobných symbolov. Diplomová práca sa venovala skúmaniu témy Románu rieka, ktorý pre ňu funguje ako voľná asociácia. Priamo ho skúma bližšie ako osobný príbeh v ženskej tvorbe. Skúma dve roviny. Prvá hľadá odpovede eseji Vlastná izba na podmienky a prostredie potrebné pre ženskú literárnu a umeleckú prax. Druhá skúma priamo ženské umelkyne z praxe. Práca potom prechádza do literárnej podoby formou scenára. Ten funguje ako anotácia k dielam.

 

 

Marianna Franková

Naratívy ženskosti a materstva, suchý pastel, plachty, 2024

 

„Ako najlepšie porozumieť samým sebe, keď predstavy o tom, kým by sme mali byť sú také rôzne? Selektovanie stereotypných nálepiek obsahu ženskej identity a prijatie všetkého, čo táto identita zosobňuje. Kult matky sa stal kultom ženy.“

Téma vlastnej identity a autenticity je stále ťažko zmapovateľná, obzvlášť ak ide o časť ženskej identity, ktorou je matka a materstvo. Autorka konkrétne spomína ženu v umeleckej pracovnej sfére a jej oddanosť tvorbe. Dotýka sa feministickej pozícii a hovorí o jej pomyselných hraniciach pre súčasnú ženu. Zároveň ide o hlbšie hľadanie a spoznávanie vlastnej identity a prácu so ženskými symbolmi spoločnosti, podľa ktorých sa autorka pomenováva v negatívnom aj pozitívnom svetle. Prechádza stotožňovaním sa s týmito pomenovaniami, až k prijatiu samej seba.

 

Maroš Bavoľár

Spread, akryl na plátne, 2023

Sailing away is a form of saying goodbye, akryl na plátne, 2023

Ride, akryl na plátne, 2023

Morový stĺp menspreadingu, akryl na plátne, 2023

The house that maroš built, akryl na plátne, 2023

 

Maroš Bavoľár pracuje najmä v médiu maľby, v ktorom skúma širšie identitárne otázky, ale zároveň sa v maliarskom zobrazovaní otláča aj osobne. Identitu muža sleduje cez rôzne formy správania a stereotypného vnímania toho čo je mužské. Ironicky komentuje to, čo za „mužské“ považujeme, alebo čo tvorí sociálne správanie mužov a žien podmienené gendrom ako sociálnym a kultúrnym konceptom.

„V mojej práci sa venujem téme menspreadingu, a páči sa mi, že sa v tejto banálnej maskulínnej polohe dá hľadať mnoho odkazov na spoločenské problémy. Vzniklo širokospektrálne dielo, v ktorom pracujem ako so spoločenskou problematikou, tak aj s mojou vlastnou skúsenosťou a osobnosťou, až sa to dotýka tém ako kolonializmus alebo rodová rovnosť.

 

Príroda a ekosystém. Tvar, hmota a energia prírody. Experiment ako ekologické memento

 

Tamara Almášiová

Kvôli stromu nevidíme les, 2024, site-specific inštalácia, objekty: bioplast, video, fotografia

 

Ekosystém ako symbolický naratív. V akom lese sa pohybuješ ty?

Pri zbieraní informácií som si položila otázku: Kedy chodím do lesa? Čo od neho očakávam?

Cíti príroda, že sa na jej území nachádza cudzí objekt?

Prostredníctvom nazbieraných informácií som uvažovala nad možnými súvislosťami. Každý z

nás má obľúbené miesto, strom, dokonca časť lesa, kam sa opätovne vracia, napríklad, keď sa cíti zle alebo hľadá len určitý druh pokoja a relaxácie. Je to istým spôsobom čistenie myšlienok od urbánnych vzruchov, naberanie inšpirácie. Tieto opätovné návraty do prírodných miest je veľkou časťou pozitívneho prežitia na planéte Zem.

Mojím záujmom bolo pochopenie fungovania ekosystému vo všeobecnosti a prepojenie s

vlastným vnímaním vopred daných miest, ktoré som si vybrala na aplikovanie všetkých

získaných dát.

Celý projekt sa odohráva v Kolinovskom lese, ktorý navštevujem už roky.

Do troch zvolených oblastí umiestňujem vyrobený materiál, ktorý nazývam Biohmotou. Táto hmota je nezávadná pre prírodu. Teoretické ukotvenie som hľadala prostredníctvom nového pojmu ,,nový materializmus”, ekologická etika ako napríklad ,,deep ecology”, ekofeminismus.

Výstupom je video ako dokumentácia akcií v prírode, materiálová stena, básne.

V tomto projekte riešim aj otázky udržateľnosti umenia a prepojenie tela a lesného ekosystému.

K miestam vznikli aj básne s označením miesta ako súradnice, prikladám jednu na ukážku.

 

Denisa Sabovíková

Predprítomný čas, dĺžka videa: 00:04:01, 2024

 

Práca reflektuje autorkine úvahy ohľadom aktuálneho prežívania a hľadania spôsobu komunikácie s krajinou Vyšných Ružbachoch. Prehodnocuje svoje postavenie v priestore a čase na pozadí klimatickej krízy. Odzrkadľuje sa tu symbolika spájaná s určitým znovunavrátením sa a na intímne spojenie medzi človekom a prírodou. Vnútorné dialógy odkrývajú hlboké vrstvy vnímania reality a ľudskej spojitosti s okolitým svetom v globálnom kontexte.

Prepis textu z videa:

Všímaj si, čo si všímaš.

Som na mieste s kamennými spomienkami uchovávajúcimi nesmrteľnosť a všade sa nachádzajú podivuhodné pramene.

Som na mieste, kde môžem voľne dýchať a dotýkať sa živého.

Som na mieste, kde pomaly liečim seba, aj skrze myšlienku svojich blížnych.

Moje stopy sa zachovávajú hlboko do ďalekej budúcnosti. Mením štruktúru, v ktorej sa sprítomňujem.

Cítila som určitú stratu poriadku, bezpečného priestoru aj pocitu neistoty na Zemi.

Všetko je ovplyvnené už len tým, že som.

Ja sama som sedimentom. Nosím v sebe stopové fosílie.

Som pôvodcom aj obeťou, som mapujúca stopa k celku.

Som ako geologický jav minulosti, prítomnosti aj budúcnosti.

Sledujem ako sa krajina súčasnosti ponorí do geologických vrstiev, z ktorých vzišla.

Obnažuje sa zraniteľnosť, ktorá je medzi mnou a prírodou, aj ktorá ešte len bude existovať.

Prispôsobujem sa premenám okolo seba.

Čas predchádzajúci terajšku, udalosti pripravujúce sa na to, aby sa stali vo fyzickom priestore.

Snažím sa zachytiť čas, ktorého bohatstvo sa pomaly vytráca.

Skutky minulé postupne nadobúdajú súčasnú podobu.

Neviem sa zbaviť predstáv o meniacom sa svete a toho ako to nedokážem zvrátiť späť.

Rozmýšľam nad zachovaným a nad zmyslom zachovávania vo svete kde čas obracia priestor.
Všetok čas pretečie vo večnom a pominuteľnom a ja sa raz stanem jeho súčasťou.

Cudzota nastane ak: „si človek uvedomí, že svet je ,obmedzený´, a vytuší, do akej miery je mu kameň cudzí a nepoddajný a s akou silou nás príroda či krajina dokážu odmietať. V každej kráse je čosi neľudské… a z diaľav tisícročia sa k nám vráti primitívne nepriateľstvo sveta… tá obmedzenosť a cudzota sveta, to jej absurdno.“ (Macfarlane, 2021)

 

Lucia Krosnerová

Regresný rast, Regressiwe growth, inštalácia, plast, svetlo, rastliny, zem, 2024

 

V poslednej dobe sa mnohí z nás čoraz intenzívnejšie zamýšľajú nad tým, ako veľmi človek dokázal za pár desaťročí zmeniť svoje prostredie pre život. Pokrok priniesol do nášho sveta množstvo možností, ktoré nám uľahčujú a spestrujú život, no dopady týchto výdobytkov techniky začíname rok čo rok pociťovať intenzívnejšie, aj keď sa cielene nezaujímame o ekologickú situáciu vo svete či svojom okolí. Svojim autorským prístupom uchopujem živú prírodu priamo, a uzatváram ju do umelohmotného obalu, tak ako sa mi sami uzatvárame vo svojich bytoch či iných umelo vytvorených prostrediach. Priestor pre život je v tomto vákuu ale istým spôsobom obmedzený.

Človek, postava, osoba: žena, Gaia, Zem, je znázornená na tzv. pitevnom stole s rezmi skrz celé telo. Jej obsah tvorí funkčný, ale elektrinou poháňaný ekosystém, zložený z rôznych druhov rastlín a inej prírodnej hmoty ktoré sa podieľajú na správnom fungovaní nášho prostredia, tak ako sa na tom podieľajú orgány v našom tele. Stôl a inštalácia samotná je nasvietená led svetlom s plným spektrom, využívanom pri hydroponickom pestovaní rastlín, či už pre komerčné poľnohospodárske účely, alebo domáce pestovanie.

 

Migrácia ako forma prežitia: Liubov Holubkyna 

 

Liubov Holubkyna

Kde nie sme, Where we are not, video, 2024

 

Bakalárska práca Liubov Holubkynej „Kde nie sme“ analyzuje fenomén migrácie prostredníctvom videoinštalácie. Na výstave je prezentovaná ako video.

Práca sa zameriava na komplexné aspekty migrácie, zahŕňajúce sociálne, kultúrne, ekonomické a emocionálne dimenzie. Špeciálny dôraz kladie na skryté emócie a neverbálnu komunikáciu migrantova migrantiek, pričom využíva detailné zábery pre zachytenie jemných emócií. Práca čerpá z osobných skúseností a príbehov migrujúcich ľudí, čím prispieva k lepšiemu pochopeniu migrácie a podporuje empatiu a solidaritu v spoločnosti.

Zahŕňa aj použitie doplňujúcich videozáznamov z rôznych zdrojov vrátane správ a dokumentárnych materiálov. Tieto videá slúžia na ilustráciu reálnych situácií a podmienok, ktorým migranti čelia. Zábery z migračných úradov, preplnených táborov a rozhovorov s nimi poskytujú autentický pohľad na ich každodenný život a výzvy, s ktorými sa stretávajú.

 

Viera v hoaxy, Fiktívne božstvá

 

Viktória Surová

Obroda sŕdc slovanských, digitálna maľba, inštalácia, 2024

 

V práci som si vytvorila vlastných falošných slovanských bohov a bohyne. Projekt bol reakciou na digitálne dezinformácie súvisiace so slovanskou mytológiou. Existujú početné slovanské pseudobožstvá, teda božstvá opísané v populárnej a niekedy aj vedeckej literatúre, ktoré ale väčšina historikov neuznáva ako objekty uctievania medzi pohanskými Slovanmi.

Sú buď výsledkom omylov pri dokumentácii, falzifikátov slovanských romantikov alebo dokonca politicky motivovaných výmyslov.

Tento druh pseudomytológie alebo dokonca aj pseudohistórie sa ďalej digitálne šíri početnými webovými stránkami, článkami, obrázkami či mémami. Existuje dokonca aj neo-pohanské náboženstvo nazývané Rodnovery (Slovanská domorodá viera), ktoré týchto bohov a bohyne uctieva, pretože veria, že ich uctievali aj predkresťanskí Slovania.

Napríklad jedným z populárnych bohov Rodnovery je Čislobog, boh čísel. V skutočnosti bol vymyslený v 19. storočí a pohanskí Slovania ho nikdy neuctievali.

Túto prácu som robila nielen ako reakciu na môj negatívny postoj k historickým dezinformáciám, ale aj pre ich súvislosť a nadväznosť na nebezpečný nacionalizmus.

Vytvorila som 11 nových bohov a bohýň, inšpirovaných buď slovanskou kultúrou, alebo som

apropriovala existujúcich gréckych bohov a bohýň, ako to urobili ich tovrcovia z 19. storočia. Potom som pomocou AI nástroja na písanie vytvorila vierohodné texty popisujúce tieto božstvá, ako keby boli súčasťou skutočnej mytologickej a historickej tradície. Obrázky boli digitálne maľované mnou, sú ale účelovo štylizované, aby divákovi pripomínali istú estetiku. Práca pozostáva z inštalácie pripomínajúcej nákupné stánky, často používané na rôznych trhoch a festivaloch, kde „predávam“ merch a informácie o mojej falšovanej mytológii a facebookovej stránky „Obroda sŕdc slovanských“, ktorá divákovi pripomína rôzne nacionalistické stránky využívané na propagandu.ik.

 

Tamara Almášiová (1999, Spišská Nová Ves)

Štúdium

2015-2018, SOŠ drevárska Spišská Nová Ves, Fotografický dizajn

2018-2022 , bakalárske štúdium, Technická univerzita v Košiciach, Fakulta umení, Ateliér slobodnej kreativity 3D, doc. Mgr. Art. Radovan Čerevka

2022-2024, magisterské štúdium, Technická univerzita v Košiciach, Fakulta umení, Ateliér obrazu, doc. Mgr. art. Oto Hudec, ArtD.

2023-2024, Trnavská univerzita v Trnave, Pedagogická fakulta, základný modul doplňujúceho pedagogického štúdia

Samostatné výstavy

Dialógy, kopce, lazy a stred, Bašta, kultúrno-komunitné centrum, 2024, Bardejov

Mikro-rezidencia, Detva nepoznaná spoznávaná, Arteska, 2023, Detva

Naháňala som tieň zvieraťa, Nerv Platform, 2023, Humenné

Naháňala som tieň zvieraťa, Rozkvet Gallery, 2022, Banská Bystrica

Naháňala som tieň zvieraťa, Campus Gallery, 2022, Košice

Kolektívne výstavy

CHECKPOINT 24, Krajská galéria v Prešove, 2024, Prešov

Magisterská výstava prác , Múzeum Vojtecha Löfflera, 2024, Košice

Jedna množina, Výmenník Štítová, 2023, Košice

You´re gonna love me, EQO, 2023, Spišský Hrhov

Materia et spiritus, Bašta, 2023, Bardejov

Tehláreň, Posádkový dom armády, 2022, Liptovský Mikuláš

10 očí, SNGG STUDIO, 2022, Žilina

New Dimensions , Galéria Tabačka , 2022, Košice

30/30 challange, Výmeník Važecká, 2021, Košice

Prvá vlna, Nástupište 1-12, 2020, Topoľčany

Nerv, Nerv Platforma, 2019, Humenné

Iné projekty

Prázdnoty izby, džad production, básnická zbierka, 2023-2024

Tehláreň, Čítačka – Prázdnoty izby, džad production, básnická zbierka, Liptovský Hrádok, 2024

Experimentálny hudobný projekt, Tamara Almášiová a Maroš Bavoľár, Wave centrum nezávislej kultúry, 2024, Prešov

Experimentálny hudobný projekt, Tamara Almášiová a Maroš Bavoľár, Bašta – kultúrno-komunitné centrum, Bardejov, 2024

Prax

Stáž, WNOOZOW, Experimental and traditional weaving manufacture. Tvorba tapisérií pre Kláru Hosnedlovú, 2023-2024

Exkurzia Maria Bartuszová v Tate Modern, Londýn, vedenie: Mgr. Gabriela Garlatyová Ph.D.

Konferencia medzi údržbou a entropiou: Mestá a monumenty, Príspevok: Mapovanie Gemera a Malohontu, 2023, vedenie: Mgr. Gabriela Garlatyová Ph.D.

 

Maroš Bavoľár (2000, Košice)

Štúdium

2020-2024 TUKE, Technická univerzita v Košiciach, Fakulta umení, Ateliér obrazu,  Mgr.art. Oto Hudec, ArtD.

Od 2024 FavuVuT, Brno, Česká republika, Paintingstudion.3

Skupinové výstavy

Festival Tehláreň, Liptovská Porúbka, Slovakia, 2024

Dancingin the Dark, Pistoriho palác, Bratislava

Techno Story-Campus Gallery, Košice, Slovensko, 2023

Ľudia zvláštneho druhu -Tabačka Gallery, Košice, Slovakia

Festival Lofofora, Zlín, Česká republika

Festival 66 hodín, Smolník, Slovensko, 2022

Neprídete si zahrať – Galéria Nástupište 1 – 12, Rezidencia, Topoľčany

Samostatné výstavy

Hegemonyof Body – Galéria Rozkvet, Banská Bystrica, 2024

Aktivity:

Koncerty–WavePrešov, Bašta Bardejov, 2024

 

Mariana Franková (2001, Svidník)

Štúdium

2020 – 2024, Technická univerzita v Košiciach, Fakulta umení, Ateliér obrazu, pod vedením: doc. Mgr. art. Oto Hudec, ArtD. , Mgr. art. Eva Moflárová, ArtD.

Samostatné výstavy

DOM, Z KTORÉHO VYRASTIEME – Múzeum Vojtecha Löfflera, Košice, 2024

Kolektívne výstavy  

TELO A OKAMIH – CAMPUS GALLERY, 2023

TVOR festival mladého umenia – SEČOVCE

KINESIS Young office žilina- STANICA ŽILINA – ZÁRIEČIE

SIROTINEC- COEXISTENCE – MODRA

 

Liubov Holubkyna (2001, Cherson, Ukrajina)

Štúdium

2015 – 2022, bakalárske štúdium, Technická univerzita v Košiciach, Fakulta umení, Ateliér nových médií, doc. PaedDr. Mgr. art. Boris Vaitovič, ArtD.

Od 2024, magisterské štúdium, Technická univerzita v Košiciach, Fakulta umení, Ateliér nových médií, doc. PaedDr. Mgr. art. Boris Vaitovič, ArtD.

Skupinové výstavy

Open galéria, Bratislava, 2024

OFF festival, Bratislava, Pistoriho Palác v Bratislave

Galéria Tabačka v Košiciach

Iné projekty

Publikované práce v katalógu Deep Play, Práca „Where We Are Not“, vystavená v Open galérii v Bratislave

Prax

Stáž v Prešovskej galérii, 2024, Prešov

 

Lucia Krosnerová (1993, Prešov)

Štúdium

2008-2012 Stredná priemyselná škola vo Svidníku, Odbor: Odevný dizajn

2012-2014 Stredná priemyselná škola vo Svidníku, Vyššie odborné štúdium, Odbor: Modelárstvo a návrhárstvo odevov ( titul: DiS)

2015-2022 Technická univerzita v Košiciach, Fakulta umení, Ateliér slobodnej kreativity 3D, doc. Mgr. Art. Radovan Čerevka, bakalárske štúdium

2023 – Technická univerzita v Košiciach, Fakulta umení, odbor: Ateliér slobodnej kreativity 3D

Stáže

2010/2011 Projekt MOBILITA – Leonardo da Vinci – “Od odpadu k umeniu”

2011/2012 Projekt MOBILITA – Leonardo da Vinci – “Odevný dizajn nepozná hraníc”

2012/2013 Projekt COMENIUS – „BREAKING THE BARRIERS – understanding and sharing lifestyles and identities”

 

Kolektívne a samostatné výstavy

Výstava obrazov Lucie Krosnerovej a Kataríny Stupinskej pod názvom MY, Výstavná sieň Oddelenia kultúry na Radničnom námestí 21 v Bardejove

Módna prehliadka v rámci podujatia „ Dni mesta Bardejov“ v Promenádnom parku v Bardejove

Kolektívna výstava v rámci multižánrového festivalu Ružový bicykel v Bardejove (2015)

Samostatná výstava pod názvom Hľadania, Výstavná sieň Poľsko-slovenského dom na Radničnom námestí 24 v Bardejove (2015)

Kolektívna výstava DADA100 v Košiciach (2016)

Svetelná inštalácia na tému sneh,v spolupráci s Richardom Janešíkom- Výmenník štítová Košice

Samostatná výstava pod názvom Miesta, Výstavná sieň Hornošarišského osvetového strediska v Bardejove (2019)

Jednodňová výstava bakalárskych prác v priestoroch Fakulty umení v Košiciach (2022)

Ateliérová výstava MATERIA ET SPIRITUS, Bašta kultúrno-komunitné centrum Bardejov (2023)

Vystavenie diela na spoločnej výstave pod názvom VISIONS, ITSLIQUID GROUP, Londýn (2023)

Publikácia v magazíne ESTETICNO, Októbrové vydanie (2024)

Výstava dvoch autoriek v rámci festivalu Explózia -winter edition, Bašta kultúrno-komunitné centrum Bardejov (2024)

Site-specific inštalácia v rámci multižánrového festivalu 66hodín, Tabaková továreň Smolník (2024)

Ocenenia 

  1. miesto v kategórii Voľná tvorba – MLM, Prešov 2010 1. miesto – Prostějovská zlatá jehla, Prostějov 2010

Zvláštna cena poroty – Hry s umením, Poprad 2010

Finančný grant od Stredoeurópskej nadácie a spoločnosti Slovnaft v rámci projektu Talenty novej Európy, 2011

Lux mentium – Ocenenie pre najúspešnejších pedagógov a žiakov stredných škôl v zriaďovateľskej pôsobnosti Prešovského samosprávneho kraja , Prešov 2011

Mimoriadne ocenenie „Mladý módny tvorca roka“ – MLM, Prešov 2012

2.miesto v kategórii Scénická a kostýmová tvorba – MLM, Prešov 2013

  1. miesto na okresnej súťaži neprofesionálnej výtvarnej tvorby Výtvarné spektrum 2013

Cena predsedu PSK v kategórii „Voľná tvorba“ –MLM, Prešov 2014

 

Mária Maxová (1998, Žilina)

Štúdium

TRUNI, Doplnkové pedagogické štúdium 2023

2022-2024, Technická univerzita v Košiciach, Fakulta umení, Ateliér obrazu, doc . Mgr. art . Oto Hudec , ArtD.

2018-2022 Technická univerzita v Košiciach, Fakulta umení, Ateliér obrazu, doc. Adam Szentpétery akad. mal., doc. Mgr. art. Oto Hudec, ArtD. bakalárske a magisterské štúdium

Erasmus – Asp Katowice, letný semester 2021

Gymnázium sv. Františka z Assisi v Žiline 2010 – 2018

Samostatné výstavy

Umelecká dvojica Tamara Almášiová a Mária Maxová

Dialógy, kopce, lazy a stred , BAŠTA, 2024, Bardejov

Mikro-rezidencia, Detva nepoznaná a spoznávaná, Arteska, Detva, 2023

Naháňala som tieň zvieraťa, Nerv Platform, 2023, Humenné

Naháňala som tieň zvieraťa, Rozkvet Gallery, 2022, Banská Bystrica

Naháňala som tieň zvieraťa, Campus Gallery, 2022, Košice

Kolektívne výstavy

Chcekpoint, 2024, Prešov

Seansa Art WAVE, 2024, Zemplínska Šírava

Výstava záverečných prác študentov Fakulta umení TUKE, Múzeum Vojtecha Lofflera, 2024, Košice

You´re gonna love me, EQO, 2023, Spišský Hrhov

Fu – Tu –  Image, Festival 66 hodín, Bývalá tabaková továreň, 2023, Smolník

Jedna množina – Výmenník Štítová, 2023, Košice

XMAS ART INVEST – Mina Art Space, 2022/2023, Košice

10 očí – SNGG STUDIO – 2022, Žilina

Maľba naživo, Múzeum Vojtecha Lofflera, 2022, Košice

Teoria Wplywu Geleria Werykalna, 2022, Katowice

Montmarte Use the city festival, 2021, Košice

Prvá vlna, Nástupište 1 – 12, 2020, Topolčany

Prax

SZUSKE, učiteľka výtvarný odbor, 2024

Alfaedu – škola interiérového dizajnu, Košice, 2023 lektorka kresby

Kustódka – Rosenfeldov palác , Žilina, 2021, recepcia, sprievodkyňa, výstavy, stála expozícia

Stáž, WNOOZOW, Experimental and traditional weaving manufacture. Tvorba tapisérií pre Kláru Hosnedlovú, 2023, Košice/Praha

Stáž, Galéria Tabačka, 2022, Košice

Iné projekty

Tehláreň – Džad production, čítačka, zbierka básní, Ryba v kope sena, 2024

Exkurzia Maria Bartuszová v Tate Modern, Londýn, vedenie: Mgr. Gabriela Garlatyová Ph.D.

Konferencia medzi údržbou a entropiou: Mestá a monumenty, Príspevok: Mapovanie Gemera a Malohontu, 2023, vedenie: Mgr. Gabriela Garlatyová Ph.D.

Murall Painting, Hory doly LM, 2022, Liptovský Mikuláš

 

Denisa Sabovíková (1999, Michalovce)

Štúdium

2024 TUKE, Technická univerzita v Košiciach, Fakulta umení, Ateliér obrazu, Mgr. art. Oto Hudec, ArtD.
2020-2024, TUKE, Technická univerzita v Košiciach, Fakulta umení, Ateliér slobodnej kreativity 3D,  doc. Mgr. art. Radovan Čerevka, ArtD.
2019-2020, Trnavská univerzita v Trnave, Filozofická fakulta, Dejiny a teória umenia

2015-2019, Škola úžitkového výtvarníctva, Košice, Scénická dekoračná tvorba a reprodukčná maľba

Doplnkové vzdelanie

Erazmus+ – Vulcanica Mente (The Power of eARTh),2022, Taliansko

Základná umelecká škola,2009 – 2014, Michalovce, výtvarný odbor – absolvent

Kolektívne výstavy

Festival Prototyp, Vodojemy na Žlutém kopci v Brne, 2024

„Deep Play“, Galéria Tabačka, 2024, Košice

Kontexty mesta ´23- umelecké intervencie v Prešove, 2023

„Štvrtá dimenzia“ Nitrianska galéria- Galéria mladých, 2023

„Across the Sediments“, Galéria baníckeho múzea, 2022, Rožňava

„Materia et spiritus“, Bašta, kultúrne centrum, 2022, Bardejov

„New dimensions“, Galéria Tabačka, 2022, Košice

Scénografia 1, 2018

Ocenenia

Ocenenie za najlepšiu praktickú maturitnú prácu, 2019, ŠUPKE

Cena za najlepšiu scénografku, 2017, ŠUPKE

Viktória Surová (1999, Košice)

Štúdium

TUKE, Technická univerzita v Košiciach, Fakulta umení, Grafika a experimentálna tvorba, prof. Peter Rónai, doc. Svetlana Fialová

TUKE, Technická univerzita v Košiciach, Fakulta umení, Ateliér obrazu, Mgr.art. Oto Hudec, ArtD.

Skupinové výstavy

“Chaos v Campuse”, Campus Gallery, 2022, Košice

Art Station, Múzeum Rusínskej kultúry v Prešove, 2023, Prešov

premietanie animácie “Králik a zajac”, festival Tehláreň, 2024,

Iné projekty

Exkurzia Maria Bartuszová v Tate Modern, Londýn, vedenie: Mgr. Gabriela Garlatyová Ph.D.

Konferencia medzi údržbou a entropiou: Mestá a monumenty, Príspevok: Mapovanie Gemera a Malohontu, 2023, vedenie: Mgr. Gabriela Garlatyová Ph.D.